Geoblog.pl    tlk    Podróże    Fall in Saigon    Ogród botaniczny

Ogród botaniczny

Malezja
Malezja, Kualalumpur

Ponieważ bardzo lubimy KL, żeby tu wracać, musimy wyszukiwać kolejne miejsca do odwiedzenia, co pozwala wypełnić czas pomiędzy posiłkami i innymi stałymi elementami - np. kupowaniem jajek w Central Market. Na dzisiaj przygotowaliśmy tylko dwie atrakcje, wydawało się, że proste i nie wymagające wielkiego wysiłku. Otóż obok naszego hotelu (1,1 km do przejścia) jest wzgórze pokryte dżunglą, częściowo zamienioną w ogród botaniczny.
Zjedliśmy zatem nasze siew pau z kawą na śniadanie i pełni złej energii (jest coś perwersyjnego w jedzeniu świniny w muzułmańskim kraju) ruszyliśmy w drogę. Nawet bez większych problemów udało nam się dojść na miejsce, wypijając po drodze butelkę izotoniku.
Ogród botaniczny podzielony jest na kilka części: orchidee, hibiscusy, cenne drzewa owocowe, bambusy itd. Trudno rozpoznać, które rośliny są "ogrodem botanicznym", a które zwykłą zieleniną, bo wszystkie są egzotyczne. Całość jest dopiero w budowie, więc pełnego efektu jeszcze nie ma. Obok jest park z motylami (25 rm - może następnym razem) i ptaszarnia z wolno latającymi ptakami - wielki kawał lasu przyktyli siatką i pod nią żyją sobie ptaki, chyba również bociany. Nie weszliśmy, bo jakoś nie było weny po wczorajszym odwodnieniu (patrz: http://wjkrzy.geoblog.pl/wpis/218930/kl-orchid-garden-bird-park). Hodują też jakieś lokalne jeleniowate, chcąc je uratować przed wyginięciem. Oprócz tego żyją w lesie różne dzikie zwierzęta, podobno nawet warany udało się zaobserwować. My widzieliśmy na oko metrową jaszczurkę, wiewiórkę i coś jakby orła czy jastrzębia krążącego nad lasem. Całość poprzecinana jest strumyczkami spływającymi do jeziora, porobili jekieś wodospady, fontatnny, dziwne budowle - jak to w parku. Przeleźli, zdjęcia zrobili, zaliczone.