Geoblog.pl    tlk    Podróże    Yacht Club Un-Ltd.    Tu żadnych ruin nie ma

Tu żadnych ruin nie ma

Węgry
Węgry, Zirc

Miasteczko Zirc, ochrzczone przez nas Cyrk, zrobiło na mnie bardzo miłe wrażenie za pierwszym razem, gdy przez nie przejeżdżaliśmy. Było tam to wszystko, co się przydaje na wakacjach: atrakcja turystyczna (wielki kościół z zabudowaniami klasztornymi prawie w stylu Hogwart), hotel z polem golfowym i cukiernia na każdym rogu.

Kościół okazał się bardzo intrygujący, zabudowania klasztorne udostępniały kilka elementów do zwiedzania (w tym bibliotekę specjalizującą się w dokumentach historycznych) i ruiny. Ruiny, zgodnie z drogowskazami, znajdowały się za budynkiem kościoła, pierwsze wejście po prawej. Poszliśmy, znaleźliśmy bramkę z napisem na ścianie w 3 językach - ruiny to tu i zachęcającą strzałką - tu wchodzić. Weszliśmy a tu ze stróżówki wybiega pan i nas zatrzymuję. Więc macham mu na migi, że chcemy wejść obejrzeć ruiny. Pan ni w ząb, więc wyciągam go przed bramę i pukam w napis, że ruiny to tu. Pan nie rozumie, więc znowu pchamy się do środka. Ten wreszcie się oświecił, i macha, że to dalej. No to poszliśmy dalej. Dalej ruin też nie było.

Wracając do samochodu zajrzałem do upatrzonej kawiarni (Monostor Cukraszda), a tam cała lodówa tortów i ciach wszelakich. Torty wysokie na 20 cm, we wszystkich kolorach tęczy, ozdobione kremami, jakieś ciastka piętrowe, jak te hamburgery w Ostravie. No i nie weszliśmy, bo to strach w takiej dziurze ciastko kupować i coś tam jeszcze.

Zezłoszczony sprawdziłem później w googlu co na temat tego miejsca sądzą turyści i po pierwsze - same gwiazdki, a po drugie cukiernia jest oznaczona $$, czyli drogo. A jak drogo i dobrze, to znaczy, że bardzo dobrze.